emmmm~~~

Sabtu, 12 Mei 2012


Perjalanan diteruskan….

Perjalanan hidup saya sebagai pelajar diteruskan lagi menuju minggu ke tujuh. Saya rasakan semester ini berjalan dengan pantas dan percambahan ilmu terus berlaku dengan menghadiri kelas dan menghadiri beberapa seminar yang membantu saya dalam usaha untuk menjadi guru kanak-kanak yang baik.

Minggu      : 7
Hari          : Rabu
Tarikh      : 4 April 2012
Masa        : 09:00 pm

Minggu ini saya menghadiri kelas seperti biasa. Di dalam kelas, Puan Afzan membincangkan dengan lebih terperinci lagi mengenai polisi dalam membina sesebuah tadika. Antara perkara yang dititik beratkan dalam polisi penubuhan sesebuah tadika atau taska adalah persekitaran, ibu bapa, guru, pelajar atau kanak-kanak, masyarakat, kontigensi, kesihatan, kemudahan, keselamatan, kurikulum, bayaran, pengurusan dan pengangkutan. Setiap sub topik ini boleh dibahagikan kepada beberapa bahagian dan beberapa perkara. Sebagai contonya persekitaran. Persekitaran ini boleh dibahagikan kepada beberapa bahagian seperti persekitaran dalam kelas, persekitaran di luar kelas, persekitaran taman permainan, persekitaran dapur dan sebagainya.
Pada minggu ini juga kami diberitahu tentang pembatalan tugasan menebual pengurus tadika yang telah dilakukan oleh saya bersama Fatin. Walaupun tugasan itu dibatalkan tetapi saya merasakan temubuak itu merupakan satu pengalaman baru dan penambahan ilmu yang sukar di cari dimana-mana.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan