emmmm~~~

Rabu, 9 Mei 2012

Tercipta satu pertemuan~~~~~

Minggu            : 4
Hari                 : Rabu
Tarikh              : 14 Mac 2012
Masa                : 10:00 pm

Selepas penantian beberapa minggu ini akhirnya hari ini saya berpeluang untuk mengenali pensyarah untuk mata pelajaran Pengurusan Pendidikan Awal Kanak-kanak (KAA3043). Beliau yang dimaksudkan ialah Puan Puteri Afzam. Perkenalan buat kali pertama sungguh menyeronokkan kerana beliau banyak menceritakan tentang kehidupannya di luar Negara. Dalam masa yang sama saya pula yang tersa teruja, maklumlah tak pernah keluar Negara. Insyaallah suatu hari nanti saya aka sampai ke Negara impian saya.
Kelas yang pertama ini juga kami diberi tugasan untuk subjek ini, beberapa tugasan yang diberikan termasuklah menulis diari ini.. hehehehe… tugasan yang membuat saya terasa teruja ialah membuat proposal untuk membuka tadika. Tak sabar rasanya nak buat proposal tersebut.
Sepanjang minggu ini juga banyak perkara yang berlaku terutamanya perkara yang berkaitan dengan Pendidikan Awal Kanak-kanak dan salah satunya ialah Seminar bersama dengan  Professor Aline-Wendy Dunlop. Sepanjang seminar itu berlansung, pelbagai perkara yang saya dapat belajar terutamanya dalam menjadi guru kanak-kanak yang baik. Pengalaman dan ilmu yang ada pada Professor Aline-Wendy Dunlop membuatkan saya teringin untuk menjadi sepertinya pada suatu hari nanti.
Pada Sabtu, 10 Mac 2012, saya juga telah menyertai Program Motivasi dan Kerjaya Pendidik Awal Kanak-Kanak Sesi 2011/2012 yang bertempat di Universiti Malaya (UM) anjuran Persatuan Pendidikan Awal Kanak-Kanak Universiti Malaya (PPAKKUM). Pada program itu beberapa orang yang arif tentang Pendidikan Awal kanak-kanak telah memberi ceramah dan dari itu, banyak perkara yang saya telah belajar.
Dibawah ni saya titipkan beberapa keping gambar kenangan bersama Professor Aline Wendy Dunlop: 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan